ברוכים הבאים לספר האורחים של האתר, אנא שימרו על שפה נקיה ומכבדת. במידה ואתם מעוניינים לשלוח הודעה פרטית למיכאל מנהל האתר יש להשתמש בטופס צור קשר.
ברוכים הבאים לספר האורחים של האתר, אנא שימרו על שפה נקיה ומכבדת. במידה ואתם מעוניינים לשלוח הודעה פרטית למיכאל מנהל האתר יש להשתמש בטופס צור קשר.
שם אמו של שאול מזרחי ז"ל זלכה גרו ברחוב דבורה הנביא בירושלים בילדותו ועבר לחולון כאשר התחתן בפעם השניה שם אביו בנימין' לשאול מזרחי היו עוד 2 אחיות מרל וטובה
חזי שלום –
אני מקווה שהבנת כי ניצה היא הבת של יוסף ושולה לוי. ? ?.
לניצה שלום
האם אמא של שאול מזרחי המנוח
הייתה שמחה
שלום ניצה
על מנת לעזור לך למצוא את המשפחה
צריך עוד פרטים
חזי יצחקי
מבקשת עזרה לחיפוש של בנות של שאול מזרחי בן בנימין, (מי שמאד רוצה ליצור קשר הן אמי שולמית ושושנה)היה נשואי לסבתא שרה בת חנום ולהן נולדו 7 ילדים (יעקב ז"ל בני ז"ל אברהם ז"ל , שושנה שולמית נעמי ודוד שיבדו לחיים ארוכים )היו גרים בשייך גארח ולאחר מכן בשייך בדאר, שמו של אביה של אמי שאול מזרחי בן בנימין, התחתן בשנית ונולדו לו 2 בנות שם האחת רחל ושם השנייה לא ידוע רחל עבדה בנווה שאנן בחנו נעלים.
שאול מזרחי ז"ל עבד בככר שטורמן בחולון מכר טירס בככר
בנותיו משנשואים קודם מבקשים לצור קשר אם בנותיו של אביהן ששם האחת רחל והשנייה אין מושג מה שם.
נשמח אם משהו מכיר שיצור קשר.
חזי חזק ואמץ
אשמח לעזור לעוד אנשים
ובשמי ובשם המשפחה אני מודה לעוד אנשים ששיתפו עזרה בחיפוש המשפחה
חזי יצחקי מוצא ירושלים
חזי שוב תודה על עזרתך המאוד מוערכת, התרומה שלך לחברים שמחפשים משפחה מאוד מרגשת את כולנו!
תודה רבה לך חזי בעזרתך. הערב דיברתי עם בן המשפחה…אני כל כך נרגשת..מקווה שסוגרים מעגל…סיפור עצוב וטרי.
לליאורה שלום
אני שמח לבשר לך כי מצאנו את משפחתך כשהקשר איתם נותק מלפני עשרות שנים
ממש ברגע זה קיבלתי את האו קיי כי הם ילדה של הגברת שרה עליה השלום
חלק מבני המשפחה מבוגרים מאד והדור הצעיר שאיתם יצרתי קשר משתדלים לעזור לחידוש הקשר
אצור איתך קשר בנייד
בהצלחה חזי יצחקי מוצא ירושלים
מבקשת את עזרתכם באיתור משפחתו של אבי מצד אימו.
האם,שרה,בת חנום,ילידת 1914,עלתה מאורמיה,צפון תורכיה,ילדה את אבי,ניסן בירושלים ב 1927 בבית החולים הממשלתי ליולדות. כשאבי היה בן שבוע אולצה לעזוב אותו והיא נפרדה מבעלה נתנאל ניסן לימים בן ניסן. היא הקימה משפחה התחתנה עם שאול מזרחי ונולדו לה ילדים :שושנה,נעמי,שולמית,דוד ובנימין .משפחתו של אבי סירבה לתת לה להיפגש עם אבי שגדל בירושלים בשכונת הבוכרים. שרה,ניסתה כל השנים ליצור איתו קשר,אך אבי,בהשפעת משפחתו של סבי,נתנאל מיאן להיפגש עימה. היא ניסתה גם שנים אחכ,וגם בשנות ה 80 כתבה לו אך הוא סירב. בימיו האחרונים הוא דיבר עליה בדמעות. ילדיה הגדולים של שרה גרים בירושלים והם בשנות ה 80 לחייהם…אם מישהו מכיר…אנא…אנחנו רק רוצים להכיר..ולדעת אולי עוד פרטים על הסיפור המצער והקשה הזה…
מבקשת את עזרתכם באיתור משפחתו של אבי מצד אימו.
האם,שרה,בת חנום,ילידת 1914,עלתה מאורמיה,צפון תורכיה,ילדה את אבי,ניסן בירושלים ב 1927 בבית החולים הממשלתי ליולדות. כשאבי היה בן שבוע אולצה לעזוב אותו והיא נפרדה מבעלה נתנאל ניסן לימים בן ניסן. היא הקימה משפחה התחתנה עם שאול מזרחי ונולדו לה ילדים :שושנה,נעמי,שולמית,דוד ובנימין .משפחתו של אבי סירבה לתת לה להיפגש עם אבי שגדל בירושלים בשכונת הבוכרים. שרה,ניסתה כל השנים ליצור איתו קשר,אך אבי,בהשפעת משפחתו של סבי,נתנאל מיאן להיפגש עימה. היא ניסתה גם שנים אחכ,וגם בשנות ה 80 כתבה לו אך הוא סירב. בימיו האחרונים הוא דיבר עליה בדמעות. ילדיה הגדולים של שרה גרים בירושלים והם בשנות ה 80 לחייהם…אם מישהו מכיר…אנא…אנינו רק רוצים להכיר..ולדעת אולי עוד פרטים על הסיפור המצער והקשה הזה…
מבקשת את עזרתכם באיתור משפחתו של אבי מצד אימו.
האם,שרה,בת חנום,ילידת 1914,עלתה מאורמיה,צפון תורכיה,ילדה את אבי,ניסן בירושלים ב 1927 בבית החולים הממשלתי ליולדות. כשאבי היה בן שבוע אולצה לעזוב אותו והיא נפרדה מבעלה נתנאל ניסן לימים בן ניסן. היא הקימה משפחה התחתנה עם שאול מזרחי ונולדו לה ילדים :שושנה,נעמי,שולמית,דוד ובנימין .משפחתו של אבי סירבה לתת לה להיפגש עם אבי שגדל בירושלים בשכונת הבוכרים. שרה,ניסתה כל השנים ליצור איתו קשר,אך אבי,בהשפעת משפחתו של סבי,נתנאל מיאן להיפגש עימה. היא ניסתה גם שנים אחכ,וגם בשנות ה 80 כתבה לו אך הוא סירב. בימיו האחרונים הוא דיבר עליה בדמעות. ילדיה הגדולים של שרה גרים בירושלים והם בשנות ה 80 לחייהם…אם מישהו מכיר…אנא…אנינו רק רוצים להכיר..ולדעת אולי עוד פרטים על הסיפור המצער והקשה הזה…
לאתי אריאלי באתר הזה יש מילון שכותב ומעדכן אותו כל הזמן ידידנו גבריאל באגר . עד כמה שידוע לי כתב מילון נאש דידן יוסף בן – רחמים הוא גם כתב את הספר שפה אחת ודברים אחדים אני מקווה שזה עונה על שאלתך בהצלחה
איפוה אפשר לקנות את המילון של נאשדידן
שלום דויד
כדאי להתחיל באילן בפרטים שאתה יודע, כמו המשפחה הקרובה. משם אתה מדבר עם אנשים, אוסף פרטים ומעדכן את האילן לאט ובטוח
מיכאל
ההורים שלי עלו מסננדג באיראן איך אני מתחיל אילן יוחסים
בעמוד הבית של האתר הזה יש בצד שמאל תמונה של סיניור דמירל עם קישור לספר
מיכאל
לוני עוז אל תנוחמו איך אפשר לקרוא הספר עליו אתה כותב כאן הסבר איך מגיעים
לוני עוז אל תנוחמו איך אפשר לקרוא הספר עליו אתה כותב כאן הסבר איך מגיעים
איבדנו איש יקר, את דודנו האהוב דוד דמירל. אנחנו כואבים את לכתו של בן משפחה קרוב ואהוב אך יחד עם זה אנחנו מבכאים את היעלמו של דמות מרתקת השייכת לדור שהולך ונעלם, דור שידע את שורשי העדה המאד מיוחדת שלנו וככזה שידע להעביר הלאה את הסיפור שסיפרו לו אבותיו.
אנחנו נזכר בערגה בתיאורים הפיוטיים והמפורטים שלו אודות מחוזות נעוריו והיסטוריית משפחתו המרתקת.
אנחנו נכיר לו תודה מיוחדת על שימורו ותרגומו של הספר שכתב אביו שהוא הסבא האהוב שלי, סיניור דמירל עליו השלום.
הספר שכתב סבי בעודו מספר ומקריא לי, לנכדו הישוב על ברכיו. מפורסם כאן באתר זה בזכות חזונו של דוד שראה בשימור ותיעוד המורשת של העדה, ערך עליון.
יהי זכרו ברוך,
אחיינו לוני.
משתתף בצער משפחת דמירל ושלא. תוסיפו לדאבה עוד
גבריאל
למשפחת דמירל משתתף בצערכם על אובדן בן משפחה זקני העדה הולכים ואיתם גם חלק מהשפה אובדת עם אבלי ציון וירושלים תנוחמו ולא תדעו עוד צער
למיכה היקר: משתתף בצערך. מן השמים תנוחמו. אנשי העדה הולכים ומתמעטים. שיהיו בשורות טובות. מאיר מזרחי פתח תקוה
משתתף בצער משפחת דמירל על פטירת דויד דמירל עם אבלי ציון וירושלים תנוחמוושלא תדעו עוד צער
בצער רב קיבלתי הודעה על פטירתו אתמול של דויד דמירל. דויד יליד בשקלה כתב איתי את הספר המתעד את תולדות יהודי סלמס ודיבר ארמית בניב בשקלה באופן שוטף. היה איש יקר ומיוחד, הלוויתו תתקיים בארבע אחרהצ היום בבית העלמין בבאר יעקב.
מיכאל דמירל
רבותי סבלנות.
הוספתי תוכנה למעקב ולאיתור האיש, אני משאיר את ההודעות שלו יום או יומיים עד שאני מקבל את התעוד כדי להעביר את הפרטים לרשויות, אח"כ אני מוחק אותן.
אין צורך להגיב להודעות שלו.
מיכאל
שי היקר בן משפחתו של מאיר מזרחי אברהם נרצח בשנת 1929 בגלל היותו יהודי אז מה הקשקוש הזה על גיור מהיכן ההמצאה הזו בכלל..
שלום שי. אני לא מכיר אותך. אתה שואל האים עדת נאש דידן עברה גיור. אתה פשוט מזלזל באנשי העדה. כולנו יהודים. הסבים והסבתות שלנו קיימו את היהדות בצורה טובה מאוד, שנים רבות באורמיה ובאותם המקומות שהיו. כל הזמן שאפו להגיע לירושלים. ארץ ישראל. עוד לפני שקמה המדינה. לכן אני מבקש ממך. לכבד את האתר שלנו ולא לומר דברים לא מכובדים. ברשותך. מאיר מזרחי -פתח תקוה
האם יש קשר ישיר לאשכנזים? כי גם הם קוראים בארמית
אני רוצה להבין שאלה עדת הנשדידן עברה גיור לפני שעדת הנשדידן נהייתה יהודית.
שלום,
אני מבקש מידע על הקהילה בטאבריז.
אשמח שתפנו אותי ליוצא הקהילה.
תודה.
משה 054-3972759
טוב, די נמאס לשחק את המשחק הזה של הטרול שנכנס לכאן ורושם הודעות הזויות כמה פעמים ביום.
הייתי, כמנהל האתר, מנומס ומכבד וביקשתי להפסיק לכתוב את ההודעות האלו כאן. זה לא עזר.
—-
מהיום אני עושה מעקב ואיתור ממוחשב לבחור ההזוי. אין אנונימיות באינטרנט, אםשר לאתר כל אחד בקלות.
ראה הוזהרת, הפרטים האישיים שלך יחשפו כאן, ספק האינטרנט שלך יקבל הודעה, ותלונה תוגש.
לא אזהיר פעם נוספת.
מיכאל
עד 1979 היתה ריזאיה אחכ חזרה להיות אורמיה
מיכאל
אורמיה נקראת היום ריזאיה פינחס
אורמיה נקראת היום ריזאיה פינחס
בלישנן شرمي
גבריאל
עדיין אורמיה.
בפרסית: ارومیه; באזרית: Urmu, Urmiyə, اورمیه; בכורדית: ورمێ, Wirmê; בארמית: ܐܘܪܡܝܐ, אורמיא; בארמנית: Ուրմիա
האם מישהו יודע איך קוראים לעיר אורמיה היום תודה מראש
אני מוחק כל יום פנחס
מיכאל
מיכאל שלום איני מבין מדוע אתה עונה לאדם כזה האם אינך יכול למחוק דבריו מיד .פינחס
אני עשיתי מחקר. אם יש לך בעיה עם המחקר שלי אודות ההסטוריה המשפחתית שלי, אתה מוזמן לשלוח אלי אימייל אישי.
אתה גם מוזמן להפסיק לטפס על מוטקה יוחנן ולהתחיל לטפס עלי.
מיכאל
השאלות הזויות חבר שומרוני כי אתה לא מכבד את הנוכחים ולא את התשובות שלהם ולא את המציאות. הוכחות אתה לא מביא, רק קשקושים. הוכחות זה מחקרים גנטיים, יומני מסע ישנים, ויש הרבה כאלו.
אינני רוצה להכנס לדיון כזה כי הוא לא ענייני ולא מקדם אותנו. מבקש שוב, אל תכתוב פה.
לגבריאל שלום הוא לא ערבי הוא שמרוני שמנסה להתחכם . לא להתיחס אליו הוא יעוף מעצמו
קודם. כל אומרים. עורבא. פרח
אז. מסתבר. שאתה. גם. לא. יודע. לבטא. נכון., מכאן. אני. למד.שאתה. אולי. ערבי שמנסה להפיץ. את האמנה. הפלסטינית הקוראת. להשמיד. את. ישראל אתה. גם. כותב. בעלום. שם כי. אתה. מפחד להביע. דעה. ומסתתר. מאחורי. האנונימיות. שלך
ומדוע. שלא. תצייץ. בטוויטר. ולכתוב. פוסטים. בפייסבוק. הא. כי. שם. תגלה. את. עצמך ולשאלתך האם. לא. היו. אז. מרכבות עם. סוסים. חמורים. וגמלים. ואפילו. סירות וכי. מה. הבעיה להגיע. לבבל. דרך. ירדן. ומשם. לאשור ? בשביל. זה. לא. צריך. רכבות. ולא. מטוסי. ג'מבו אתה.אז. באמת קח. את. התחת. השחור. שלך. ועוף. מהאתר. שלנו
גבריאל
אינני מבין מדוע הינך מכנה את הפוסטים שלי כהזויים. שאלתי שאלות, והבאתי הוכחות שכל הסיפור הזה של בני ישראל(וגם הנאשדידנים) הוא סתם אגדה מהסוג של עורפא פרחא, ולמרות כל זאת אתה טוען שאני הזוי. אנא הסבר לי כיצד הגיעו אלפי גולים מארץ כנען, למרחק כזה עצום כמו ממלכת אשור/אורמייה? הרי כל אדם בעל היגיון בריא, לא יסכים לטענה הזו, וזה נורמאלי בהחלט.
אדון הזוי ואנונימי
אני מדבר על קהילות אשוריות שמעידות על הנאש דידן באורמיה ואתה עונה לי שהם יהודים.
אני מדבר על הגירה ברגל מצפון עירק ואתה שואל על מטוסי ג'מבו…
אין לך מושג וצל של מושג על מה אתה מדבר ועל מה מדובר. אתה איש הזוי ופחדן, מתחבא מאחורי האנונימיות ברשת כדי להפיץ שטויות מגוחכות ברשת.
שוב, לא היה לי זמן להכנס ולמחוק את השטויות שלך, אבל להבא אין טעם לכתוב כאן. אני משאיר את הדיון הזה עד כה כי אני מכבד את תשובותיו של גבריאל אליך. אבל עד כאן, אני לא צריך עוד זבל באתר שלנו.
מיכאל
המזרחן שאול ברטל ביקר את הספר של פרופסור שלמה זנד בטענה כי הוא שחזור של רעיונות בהם השתמשו גורמים ערביים פלסטינים ולא פלסטינים שבקשו לשלול את הזכות ההיסטורית שבשמה התיימרה הציונות להקים מדינה יהודית וההיסטוריון שאול שטמפפר טוען שלסיפור ההתגירות של הכוזרים התופס מקום מרכזי בספרו של זנד אין בסיס (ראו תגובות ובקורות נוספות לספרו של פרופסור שלמה זנד " מתי ואיך הומצא העם היהודי באינטרנט
גבריאל
זהו המיתוס הגדול והנפוץ ביותר אשר אפילו מוזכר במגילת העצמאות כעובדה למרות שאין לו ביסוס היסטורי. זהו גם המיתוס בעל העוצמה הגדולה ביותר כיוון שהוא נותן ליהודים הרגשת השתייכות ובעלות על הארץ למרות שאף אחד מהם לא יכול להצביע על המיקום שבו אבותיו גרו, את שמותיהם או את הנסיבות שבהם עזבו או הוגלו.
מעולם לא היתה הגליה משמעותית של יהודים במאה הראשונה לספירה למעט כמה אלפי מורדים שנשבו ונמכרו לעבדות לאחר מרד בר כוכבא. הארץ מעולם לא היתה ריקה ולפלשתינה/א"י יש היסטוריה רציפה של אוכלוסיה – שכמו בשאר חלקי המזרח התיכון – החליפה את דתה, שפתה ותרבותה לאורך ההיסטוריה עד כי הפכה להיות מה שאנו מכירים כפלשתינאים בני זמננו. זאת האמת שידעו כל ההיסטוריונים הציונים, כפי שפרופסור שלמה זנד מתאר בספרו "מתי ואיך הומצא העם היהודי". החדרת האמונה במיתוסים היא חלק מהאינדוקטרינציה הציונית שעובר כל ילד בישראל מגיל רך ואין מיתוס יותר מטעה ומעוות יותר ממיתוס הגלות והשיבה.
אדם אשר מסתכל מהצד על אוכלוסיית המהגרים המגוונת של ישראל לעולם לא יעלה על דעתו שהם בעלי מוצא משותף: אירופאים ארים לבני עור, אפריקאים שחורים, אסייתים, תימנים כהי עור, הודים, צפון אפריקאים וכו' – כולם נראים זהים לאוכלוסיה שממנה באו ושבקרבה חיו במשך אין ספור דורות – וזה לא בגלל "אפקט הזיקית". אם כך מה הסיבה? כי מקורם בשבטים וממלכות שאימצו את הדת והמנהגים היהודים בעת העתיקה. זהו הסבר די פשוט עם כי לא נח לכותבי המיתולוגיה הציונית ולכן דאגו להשריש את מיתוס הגלות והשיבה.
מיתוס זה כמובן גם מושרש ממינהגי היהדות שמאמיניה קוראים את הגדת פסח בגוף ראשון ואשר מאמינים כי הם צאצאיהם של בני ישראל המקראים. אך גם אדם או שבט שמתגייר יאמין שהוא צאצא של בני ישראל למרות שכף רגלי אבותיו מעולם לא דרכה על אדמת פלשטינה.
השאלה כמובן לאן "נעלמו" תושבי יהודה המקורים? התשובה היא די פשוטה: הם ברובם המירו את דתם ונטמאו בקרב אוכלוסית האיזור במהלך הדורות. הם חלק מאבותיהם של הפלשתינאים בני זמננו.
בשנים האחרונות, כאשר גדלה בציבור ההבנה שהאתוס על הגלות במאה הראשונה לספירה הוא מיתוס ללא בסיס היסטורי וללא שום תיעוד, החל להחליפו נראטיב אחר: שיהודים היגרו בהדרגה לאורך מאות שנים עד כי הפכו למיעוט מבוטל. זה כמובן מיתוס מתוחכם יותר כיוון שלא ניתן להפריכו ולא ניתן להוכיחו, כיוון שלא ימצא תיעוד להגירה בטפטוף של כמה אלפים כל שנה לאורך מאות שנים. אך עם זאת ניתן לעשות השוואה לדת אחרת שהיתה פופולרית באותה תקופה: הדת השומרונית – הדת הכי קרובה לדת היהודית בעת העתיקה. לפני אלפיים שנה השומרונים מנו מאות אלפי מאמינים. כיום מאות בודדות נותרו. השומרונים לא הוגלו ולא הושמדו ולא היגרו בטפטוף – הם פשוט נטמאו באוכלוסיה והמירו את דתם לדתות שהפכו יותר פופולריות: הנצרות והאיסלאם. זה גם מה שמסביר את "היעלמות" היהודים.
הקהילות היהודיות הללו שאתה טוען כלפיהן שהם נדדו מההרים לאורמיה, אלו קהילות יהודיות שעברו מהנצרות, אל הדת היהודית, הן לא הובאו מירושלים כל הדרך הזו, אל ימת אורמיה המרוחקת שנות אור לתקופה הקדומה הזו.
לידיעתך….